ÚVOD‎ > ‎Články‎ > ‎

Comenius Project na novopackém gymnáziu

přidáno: 17. 4. 2011 12:25, autor: Stanislav Bendl   [ Aktualizováno 17. 4. 2011 15:37 uživatelem Marta Ehmigová ]

Naše škola organizovala ve dnech 9 – 14. 4. 2011 v rámci Comenia Projectu s názvem Building Future through Culture setkání zástupců partnerských evropských zemí. Do Nové Paky zavítali studenti a učitelé z Litvy, Slovinska, Španělska a Turecka.
V sobotu večer, ihned po příjezdu našich hostů, proběhlo v aule naší školy krátké přivítání
a vzájemné seznámení všech účastníků akce. Poté zahraniční studenti odešli do svých hostitelských rodin. Já jsem si domů přivedla dva studenty z Litvy, kteří mé rodině u večeře předali drobné dárky. Druhý den následoval celodenní výlet do Přerova nad Labem a také do Prahy. Odjíždělo se ráno dvěma autobusy od naší školy. První zastávka byla v Přerově nad Labem, kde se nachází skanzen. V něm jsme viděli typické roubené chaloupky
s velikonoční výzdobou. Pak se už jelo rovnou do Prahy. Cestu v autobuse nám zpestřovaly písně litevských studentů ve stylu disca a techna. Praha nás přivítala slunečním jarním dnem. Navštívili jsme gotickou katedrálu      sv. Víta, Pražský hrad, Karlův most a Staroměstský orloj, který bohužel nebyl v provozu. Výlet jsme zakončili návštěvou obchodního centra Paladia. Studenti byli Prahou velmi nadšeni. Zejména Španělé a Turci, kvůli nimž jsme nestíhali časový harmonogram.

V pondělí dopoledne proběhlo oficiální uvítání v aule, poté následovala prohlídka školy
a hodina hudební výchovy, na které studenti zazpívali typické písně ze svých zemí. Po obědě se uskutečnila prohlídka města Nové Paky. Prohlédli jsme si barokní klášter Nanebevzetí Panny Marie. Studenti si také mohli vyzkoušet rytí sgrafit. Odpoledne bylo zakončeno exkurzí v novopackém pivovaru, která se zahraničním studentům i učitelům velmi líbila.

Úterní dopoledne bylo věnováno tradičnímu jídlu a kuchyni. Studenti z každé země předvedlivlastní prezentaci, při níž ostatním předvedli své typické národní jídlo. Nechyběla ani ukázka našich podkrkonošských specialit. Po prezentacích následovala ochutnávka. Mně osobně nejvíce chutnal typický litevský dort nebo španělský sýr. Neznámá a chuťově zajímavá jídla přivezlo Turecko nebo Slovinsko, pro které je nejtypičtější surovinou med. My jsme pro zahraniční studenty upekli známé české buchty. Makové, povidlové i tvarohové. Úterní odpoledne jsme strávili v pohádkovém městě Jičíně a výletem do Prachovských skal.

Další den si studenti tvořili vlastní jídelníček, do kterého mohli zařadit i jídla z jiných zemí. Poté následovala hodina výtvarné výchovy s tématikou Velikonoc. Zdobili jsme vajíčka květinami a každý student si vyzkoušel uplést vlastní pomlázku, což byl pro naše zahraniční přátele opravdu velký zážitek, neboť pletení pomlázek vůbec neznají. Odpoledne jsme navštívili muzeum v Turnově, kde jsme si vyzkoušeli tradiční zdobení perníčků. Středeční den byl zakončen závěrečným setkáním v aule. Učili jsme se přitom typické tance jednotlivých zemí a samozřejmě nechybělo ani společné foto.

Setkání s našimi partnery skončilo ve čtvrtek brzy ráno. Loučení bylo dojemné a velmi smutné, vždyť jsme za těch pět dní společně získali opravdu spoustu skvělých zážitků. Už teď se těším na setkání se svými novými kamarády, které se uskuteční již letos v září.

Eva Jiroušová, 1.G

Více fotek najdete zde. (nutné přihlášení k doméně gymnp.cz)